5/04/2014

Liljankukkaa ja päärynä


Taas ollaan lähellä kysymystä, kuinka monta kuvaa on liikaa tai kuinka monta kuvaa voi ottaa samasta kohteesta. Mä sanon että monta kuvaa voi ottaa, vähemmän on julkaisukelpoisia, ja vielä vähemmän pitäisi julkaista. Yksi peruskuva, yksi lähikuva ja yksi kuva, josta näkyy paikka missä asetelma tmv. on. Mutta käytännössä minulla menee aina kerta kiellon päälle ja yksi ekstraa. Eihän niitä kuvia kukaan sieltä kuvatiedostoista näe ;)


Itse tykkään lukea blogeja jossa kuvia on mieluummin liikaa kuin liian vähän. Tietysti kohtuus pitää olla, mutta minusta on kiva, jos kuvia on laitettu useita, niin kuvat voi selata läpi reippaasti niin esimerkiksi huoneesta saa hyvän kokonaiskuvan, mitä että olisi kaksi kuvaa ja niitä tuijottaisi pitkään. Haha, olipa sekavaa. Asia on taas aivan eri,  jos jostain ostetusta tavarasta joka on vielä paketissa, on monta kuvaa. Lukijoissa kuitenkin taitaa olla enemmän niitä, joita ärsyttää enemmän se, että kuvia on liikaa samasta kohteesta, edestä ja takaa, sivusta ja vähän kauempaa. Ymmärrän. Teitä siis ärsyttää.



































































Ostin multasormesta ihanan liljan, joka on avannut tänään ensimmäisiä kukkia. Välillä on kuulunut oikein rasahdus ja olen nähnyt kun kukka on auennut lisää! Tämä kaunokainen vain joutuu pian ulos, koska tämä on sitä lajiketta, että tuoksu on tosi voimakas (ei siis värililja) ja lähellä kukkaa tuoksua alkaa olemaan. Samalla reissulla mukaan lähti myös betonipäärynä, joka on tarkoitettu puutarhaan. Se ei kuitenkaan pääse puutarhaan, vaan sulostuttaa meitä olohuoneessa. Samantyylinen päron, mitä aiemmin oli biltemassa, en tiedä onko tämä päärynä vähän isompi. Milloin lie kannan sisälle puutarhatontun. Sitä odotellessa!

9 kommenttia:

  1. Betonipäärynä on söpö ja liljat on IHANIA! Mulla ei vaan voi aitoja liljoja olla, kun ne kaikki tuoksuu liikaa tämän astmaatikko-allergikon nenään :( Onneksi on keksitty tekoliljoja! Äläkä jooko kanna puutarhatonttua sisään, ne on mun mielestä kamalan pelottavia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liljat on aivan ihania, enemmän olen tutustunut niihin kukkapenkissä mutta sisällähän ne vasta ihania ovatkin! Tuli yhtäkkiä mieleen että onkohan ollut tuosta hajusta sellainen vinkki että pitäisi nuo heteet (vai mitä ovatkaan) leikata heti pois, niin tuoksua ei tulisi niin paljon.. hmm. Tosin sinulla se ei varmasti auttaisi jos olet kovasti allerginen. . Juu, toivotaan että ei ihan heti tonttua sisälle tule :D

      Poista
  2. Anonyymi4/5/14 20:28

    Heh. Kaikkia ei vaan voi miellyttää, jotkut tykkää että kuvia on vain yksi-kaksi, jotkut taas tykkää runsaammasta kuvaskaalasta. Kuulun tähän jälkimmäiseen. :) Mulla aina lipsahtaa kuvia enemmän, mutta tykkään itse selata blogeja joissa on paljon kuvia, mieluummin enemmän kun vähemmän. Ne voi nopeasti selata alas ja aina palata katsomaan takaisin, saan enemmän näkökulmaakin kun kuvia on runsaammin. Toki jos kaikki kuvat on prikulleen samasta kohtaa niin se on aika tylsää. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, esim. ulkomaanreissukuvia/maisemakuvia en usein jaksa katsoa monia kymmeniä, vaikka kauniita maisemia usein ovatkin. Kun se ei ole omassa elämässä tällä hetkellä se juttu, niin kuvatkin ovat usein pelkkää "mössöä" silloin. Mä olen kyllä kehittynyt enkä enää laita niin montaa kuvaa jos on vaan yksi "esiteltävä" juttu, mutta jos on kyse jostain uudesta huoneesta tai seinästä tmv. niin laitan kyllä (liian) monta :D

      Poista
  3. Mun mielestä kuvia saa olla enemmänkin. Mutta jokainen tyylillään. Mä napsin ja julkaisen aina enemmän kuvia, jos kuvausolosuhteet on hyvät. Jos joudun käsittelemään, en jaksa (enkä viitsi) julkaista montaa, koska mun kuvien laatu ei oo ikinä mikään erityisen hyvä :)
    Päärynä on tosi kiva. Sellaisen voisin ottaa meille myös. Sisätiloihin.

    VastaaPoista
  4. Vitsit toi päärynä on kivannäköinen. Betoni on materiaalina niin kiva. Mä tykkään myös katsella paljon kuvia.

    VastaaPoista
  5. Mä oon laiska lukemaan pitkiä sepostuksia, mutta kuvia jaksan katella. Niinkuin tämmösiä hyviä ja kauniita :)

    VastaaPoista
  6. Ostin samanlaisen liljan multasormesta ja voi miten paljon siihen tulee kukkia, aivan ihana! Loppukesästä istutan liljat aina maahan ja hyvin ovat lähteneet kasvamaan. Saa nauttia niistä seuraavanakin vuonna :)

    VastaaPoista
  7. Liljat on kauniita..Pihamaalla kesällä niitä aina ihailen.

    VastaaPoista

Mukavaa että vierailit blogissani. Toivottavasti jätät pienen merkin käynnistäsi. Huomaathan että yli kolme päivää vanhoihin teksteihin minulla on päällä kommenttien valvonta, että huomaan vanhoihin teksteihin mahdollisesti tulleet kommentit.